TotalCoach
U bevindt zich hier:
Home > Zwangerschap > Laatste zwangerschapsnieuws > Vrouw vruchtbaarder met ijzer
maandag, 21 mei 2012
 

   
Vrouw vruchtbaarder met ijzer
vrijdag, 03 november 2006 12:47

IJzersuppletie of consumptie van voedsel dat rijk is aan non-haem ijzer verlaagt mogelijk de kans op onvruchtbaarheid bij vrouwen.

In een prospectieve studie werden ruim 18.000 getrouwde vrouwen gevolgd, die zwanger probeerden te worden. Ze waren allen nog niet in de overgang en hadden geen voorgeschiedenis van onvruchtbaarheid. Gegevens over de voeding werden door middel van een vragenlijst verkregen. Na 8 jaar van follow-up waren er 438 gevallen van onvruchtbaarheid geregistreerd.

Uit analyse bleek dat vrouwen die ijzersupplementen namen een met 40% verlaagd risico van onvruchtbaarheid hadden vergeleken met vrouwen die geen ijzersupplementen namen. Daarnaast werd een omgekeerd verband gevonden tussen inname van non-haem ijzer en risico van onvruchtbaarheid, terwijl geen verband werd gevonden tussen haem-ijzer en risico van onvruchtbaarheid.

Bron: Ortho-Institute


Deel dit bericht:
Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Stumbleupon Digg Technorati blogger google Yahoo
Aantal keren gelezen: 2660
Reacties (0)Add Comment

Reageer op dit artikel:

busy
 
 
Gerelateerd aan dit artikel
Vrouwen na pre-eclampsie in de gaten houden
Vrouwen die in de zwangerschap te maken hebben gehad met pre-eclampsie (zwangerschapsvergiftiging) moeten regelmatig onderzocht worden op risicofactoren voor hart- en vaatziekten. Deze... Lees verder...
Overgewicht leidt tot zwangerschaps complicaties
Uit onderzoek is gebleken dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen overgewicht en de kans op een ongunstige zwangerschapsuitkomst. Dit is gepubliceerd in de gezaghebbende Lancet. Uit... Lees verder...
Veel psychische klachten zwangere vrouwen
Per jaar krijgen zoˋn twintigduizend zwangere vrouwen te maken met psychische klachten als depressie of angsten. Volgens psychiater en coördinator dagbehandeling van zwangeren met... Lees verder...
Link tussen overgewicht bij moeder en ADHD-kind
Vrouwen die overgewicht hebben wanneer zij zwanger raken, lopen het risico een kind met ADHD te krijgen. Dat blijkt uit een Noorse studie. In de studie zijn 12,500 kinderen uit Zweden,... Lees verder...
Vaak onnodige keizersnede
Keizersnede bij stuitligging is vaak onnodig. Via een uitwendige behandelmethode kan 46 procent van de zwangere vrouwen geholpen worden zonder dat een operatie nodig is. Dat staat in het... Lees verder...
Vitamine A tegen fijnstof bij zwangerschap
De voedingsstatus vóór de zwangerschap is van invloed op het effect van schadelijke stoffen op pasgeborenen. In een onderzoek werden 493 gezonde niet-rokende vrouwen gevolgd. De vrouwen... Lees verder...
Minder risico kinderkanker door multi
Een aanstaande moeder kan het risico dat haar kind één van de meest voorkomende soorten kinderkanker ontwikkelt tot ongeveer de helft terugdringen met het simpele gebruik van een... Lees verder...
 
Net binnen gekomen
Overbelasting zorg door huidkanker
Het aantal behandelingen van huidkanker stijgt zo snel, dat het onmogelijk is om met de huidige middelen goede zorg te kunnen blijven bieden. Dat blijkt uit... Lees verder...
Nano-lifters vallen kankercellen aan
Onderzoekers hebben een nanodeeltje ontwikkeld dat voor het eerst een medicijn rechtstreeks in een kankercelkern kan brengen. Dit biedt nieuwe... Lees verder...
Hypnose helpt bij prikkelbare darm
Hypnose kan een effectieve behandeling zijn bij het prikkelbare darmsyndroom (PDS). Het verlicht bij 40 procent van de patiënten de klachten, zo blijkt uit... Lees verder...
Lange vrouw hogere kans op eierstokkanker
Lange vrouwen lopen een groter risico op eierstokkanker. Dat blijkt uit een recente studie. Voor het onderzoek analyseerden wetenschappers van de Universiteit... Lees verder...
Scharreleieren even gezond als biologische
Voor je gezondheid maakt het niet uit welke eieren je koopt. Een biologisch of vrije-uitloopei verschilt in samenstelling niet bijzonder van een gewoon... Lees verder...
'Stof in aardbeien verlaagt kans Parkinson bij mannen'
Aardbeien, zwarte bessen, blauwe bessen en bramen kunnen bescherming bieden tegen Parkinson. Dat stellen althans onderzoekers van de Harvard School of Public... Lees verder...
'Je supermarkt bepaalt je gewicht'
De supermarkt die je bezoekt om je boodschappen te doen, is van invloed op je gewicht. Dat suggereert nieuw Frans onderzoek. Uit het onderzoek, gepubliceerd in... Lees verder...


Laatste update: 21 mei 2012  © Copyright TotalCoach 2005 - 2012 | Disclaimer

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal

Bewegen

Voeding

Psyche

Afslanken

Zwangerschap

Overig

Lezershoek

Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek