TotalCoach
U bevindt zich hier:
Home > Zwangerschap > Gezond eten tijdens zwangerschap verkleint kans op diabetes kind
maandag, 21 mei 2012
 

   
Gezond eten tijdens zwangerschap verkleint kans op diabetes kind
(1 Stem)
vrijdag, 18 maart 2011 13:30

Een gezond dieet met voldoende essentiële voedingsstoffen tijdens de zwangerschap verkleint de kans dat het kind latere diabetes ontwikkelt. Dat meldt de BBC op basis van onderzoek door Cambridge University.

Tijdens proeven met ratten kreeg een deel van de drachtige dieren een dieet dat arm was aan proteïnen. De onderzoekers vonden inderdaad een hoger percentage diabetes bij de nakomelingen van deze dieren.

Een verband tussen voeding tijdens de zwangerschap en de kans op diabetes bij het kind was al langer bekend. Het lijkt erop dat de functie van het gen Hnf4a, dat een rol speelt bij de ontwikkeling van de pancreas en de insulineproductie, door een ongezond voedingspatroon van de moeder verstoord of zelfs uitgeschakeld wordt.

Bron: Consumed


Deel dit bericht:
Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Stumbleupon Digg Technorati blogger google Yahoo
Aantal keren gelezen: 652
Reacties (0)Add Comment

Reageer op dit artikel:

busy
 
 
Gerelateerd aan dit artikel
Acupunctuur gunstig bij IVF
Behandeling met acupunctuur verbetert de kans op een zwangerschap en de geboorte van een gezond kind bij vrouwen die een in vitro fertilisatie hebben ondergaan. Dit was de conclusie van een... Lees verder...
Herhaling na depressie tijdens zwangerschap
Depressie is een aandoening die vrouwen vaker treft dan mannen. Wereldwijd is het de belangrijkste oorzaak voor verminderd functioneren onder vrouwen. Dat schrijven de onderzoekers Carolyn... Lees verder...
Oppassen met eten van schaaldieren tijdens zwangerschap
Omega 3-vetzuren blijken in diverse humane studies gunstig voor de groei van de foetus en het geboortegewicht. Niet alle studies geven gunstige uitkomsten. Sommige geven als resultaat geen... Lees verder...
Zwangerschapsvergiftiging niet door stress
Vrouwen die veel stress hebben tijdens hun zwangerschap, hoeven niet bang te zijn dat ze daardoor risico lopen op preëclampsie, zwangerschapsvergiftiging in de volksmond. Ook een gebrek... Lees verder...
Gebrek aan eiwitten risico bij zwangerschap
Een gebrek aan eiwitten verhoogt het risico op veneuze trombose bij zwangere vrouwen en vergroot het risico op foetale sterfte. Dit blijkt uit onderzoek van Nienke Folkeringa van het... Lees verder...
Zwaardere baby’s door groente en fruit
In een Deens onderzoek is gebleken dat wanneer vrouwen tijdens de zwangerschap veel groente en fruit eten, het gewicht van hun kind over het algemeen zwaarder is. Een studie werd uitgevoerd... Lees verder...
Vitamine B6 en zwangerschap
Een lage vitamine B6-status houdt verband met een verminderde kans op zwangerschap en een verhoogd risico van spontane abortus. Dit bleek uit een studie uitgevoerd onder 364 vrouwelijke... Lees verder...
 
Net binnen gekomen
Overbelasting zorg door huidkanker
Het aantal behandelingen van huidkanker stijgt zo snel, dat het onmogelijk is om met de huidige middelen goede zorg te kunnen blijven bieden. Dat blijkt uit... Lees verder...
Nano-lifters vallen kankercellen aan
Onderzoekers hebben een nanodeeltje ontwikkeld dat voor het eerst een medicijn rechtstreeks in een kankercelkern kan brengen. Dit biedt nieuwe... Lees verder...
Hypnose helpt bij prikkelbare darm
Hypnose kan een effectieve behandeling zijn bij het prikkelbare darmsyndroom (PDS). Het verlicht bij 40 procent van de patiënten de klachten, zo blijkt uit... Lees verder...
Lange vrouw hogere kans op eierstokkanker
Lange vrouwen lopen een groter risico op eierstokkanker. Dat blijkt uit een recente studie. Voor het onderzoek analyseerden wetenschappers van de Universiteit... Lees verder...
Scharreleieren even gezond als biologische
Voor je gezondheid maakt het niet uit welke eieren je koopt. Een biologisch of vrije-uitloopei verschilt in samenstelling niet bijzonder van een gewoon... Lees verder...
'Stof in aardbeien verlaagt kans Parkinson bij mannen'
Aardbeien, zwarte bessen, blauwe bessen en bramen kunnen bescherming bieden tegen Parkinson. Dat stellen althans onderzoekers van de Harvard School of Public... Lees verder...
'Je supermarkt bepaalt je gewicht'
De supermarkt die je bezoekt om je boodschappen te doen, is van invloed op je gewicht. Dat suggereert nieuw Frans onderzoek. Uit het onderzoek, gepubliceerd in... Lees verder...


Laatste update: 21 mei 2012  © Copyright TotalCoach 2005 - 2012 | Disclaimer

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal

Bewegen

Voeding

Psyche

Afslanken

Zwangerschap

Overig

Lezershoek

Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek