TotalCoach
U bevindt zich hier:
Home > Zwangerschap > Laatste zwangerschapsnieuws > Geen cafeïne tijdens zwangerschap
maandag, 21 mei 2012
 

   
Geen cafeïne tijdens zwangerschap
vrijdag, 03 november 2006 12:47

Vrouwen die koffie drinken tijdens de eerste maanden van hun zwangerschap hebben een verhoogde kans op een miskraam.

Vrouwen die 200 mg cafeïne (dit is ongeveer vergelijkbaar met twee kopjes koffie, 5 blikjes cola, 4 koppen thee of 300g chocolade) of meer per dag drinken, verdubbelen het risico in vergelijking met vrouwen die geen cafeïne drinken. Bij niet niet-gebruiksters lag het risico op een misval op 12%, vrouwen die tot 200 mg per dag dronken hadden een risico van 15%, boven 200mg steeg het risico tot 25%.

Dat blijkt uit onderzoek in de Verenigde Staten gepubliceerd in het American Journal of Obstetrics and Gynecology. Om elk risico te vermijden, zouden vrouwen de eerste vijf maanden van hun zwangerschap elk drankje met cafëine moeten vermijden.

Bron: Gezondheid.be

Zoektermen: Cafeïne  Zwangerschap  Koffie  Miskraam  

Deel dit bericht:
Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Stumbleupon Digg Technorati blogger google Yahoo
Aantal keren gelezen: 2483
Reacties (0)Add Comment

Reageer op dit artikel:

busy
 
 
Gerelateerd aan dit artikel
Geen cola tijdens zwangerschap en bij kinderwens
Volgens zwangerschapsconsulente Diethild de Vries uit Almelo is cola slecht voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. In cola zit fosforzuur en dat blokkeert volgens haar de opname... Lees verder...
Acupunctuur gunstig bij IVF
Behandeling met acupunctuur verbetert de kans op een zwangerschap en de geboorte van een gezond kind bij vrouwen die een in vitro fertilisatie hebben ondergaan. Dit was de conclusie van een... Lees verder...
Minder risico kinderkanker door multi
Een aanstaande moeder kan het risico dat haar kind één van de meest voorkomende soorten kinderkanker ontwikkelt tot ongeveer de helft terugdringen met het simpele gebruik van een... Lees verder...
Gebrek aan eiwitten risico bij zwangerschap
Een gebrek aan eiwitten verhoogt het risico op veneuze trombose bij zwangere vrouwen en vergroot het risico op foetale sterfte. Dit blijkt uit onderzoek van Nienke Folkeringa van het... Lees verder...
Vis tijdens zwangerschap
Een onderzoek liet zien dat wanneer vrouwen gedurende het eerste halve jaar van de zwangerschap geen vis hadden gegeten, zij een zeer grote kans hadden op een vroeggeboorte. Maar wel was... Lees verder...
Prenatale stress moeder brengt slaapproblemen kind
Vrouwen, die tijdens hun zwangerschap last hebben van stress, angst en/of depressieve gevoelens, krijgen vaker kinderen met slaapproblemen, zo blijkt uit onderzoek. Gedurende het onderzoek... Lees verder...
Basis overgewicht ligt bij zwangerschap
Uit een studie van het VU medisch centrum (VUmc) en het Academisch Medisch Centrum (AMC) concluderen onderzoekers dat overgewicht bij kinderen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond mede... Lees verder...
 
Net binnen gekomen
Overbelasting zorg door huidkanker
Het aantal behandelingen van huidkanker stijgt zo snel, dat het onmogelijk is om met de huidige middelen goede zorg te kunnen blijven bieden. Dat blijkt uit... Lees verder...
Nano-lifters vallen kankercellen aan
Onderzoekers hebben een nanodeeltje ontwikkeld dat voor het eerst een medicijn rechtstreeks in een kankercelkern kan brengen. Dit biedt nieuwe... Lees verder...
Hypnose helpt bij prikkelbare darm
Hypnose kan een effectieve behandeling zijn bij het prikkelbare darmsyndroom (PDS). Het verlicht bij 40 procent van de patiënten de klachten, zo blijkt uit... Lees verder...
Lange vrouw hogere kans op eierstokkanker
Lange vrouwen lopen een groter risico op eierstokkanker. Dat blijkt uit een recente studie. Voor het onderzoek analyseerden wetenschappers van de Universiteit... Lees verder...
Scharreleieren even gezond als biologische
Voor je gezondheid maakt het niet uit welke eieren je koopt. Een biologisch of vrije-uitloopei verschilt in samenstelling niet bijzonder van een gewoon... Lees verder...
'Stof in aardbeien verlaagt kans Parkinson bij mannen'
Aardbeien, zwarte bessen, blauwe bessen en bramen kunnen bescherming bieden tegen Parkinson. Dat stellen althans onderzoekers van de Harvard School of Public... Lees verder...
'Je supermarkt bepaalt je gewicht'
De supermarkt die je bezoekt om je boodschappen te doen, is van invloed op je gewicht. Dat suggereert nieuw Frans onderzoek. Uit het onderzoek, gepubliceerd in... Lees verder...


Laatste update: 21 mei 2012  © Copyright TotalCoach 2005 - 2012 | Disclaimer

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal

Bewegen

Voeding

Psyche

Afslanken

Zwangerschap

Overig

Lezershoek

Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek