TotalCoach
U bevindt zich hier:
Home > Voeding > Laatste voedingsnieuws > Voeding vaak oorzaak ADHD
maandag, 21 mei 2012
 

   
Voeding vaak oorzaak ADHD
zaterdag, 23 september 2006 09:39

Het Centrum voor Gedrag, ADHD en Voeding in Eindhoven onderzoekt het verband tussen voedingsmiddelen en gedragsstoornissen waaronder ADHD.

Bij meer dan 60 procent van de tweehonderd kinderen met ADHD die deelnamen aan een eerder onderzoek bleek voedselovergevoeligheid de aanleiding voor hun gedragsproblemen. Een aanpassing van het dieet werkte even goed of zelfs beter dan medicatie.

Het gaat om individuele overgevoeligheid voor producten als pindakaas, tomaten of sinaasappels. Veel kinderen met ADHD hebben ook last van buikpijn, diarree, hoofdpijn, vermoeidheid, agressief of antisociaal gedrag en dwangmatige handelingen. Volgens de Eindhovense onderzoekers kan andere voeding ook hier helpen.


Deel dit bericht:
Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Stumbleupon Digg Technorati blogger google Yahoo
Aantal keren gelezen: 3203
Reacties (0)Add Comment

Reageer op dit artikel:

busy
 
 
Gerelateerd aan dit artikel
Gezond dieet helpt ouderdomsblindheid voorkomen
Een gezonde voeding met voldoende vitamine C, E, zink en beta caroteen, helpt maculaire degeneratie, een belangrijke oorzaak van blindheid op oudere leeftijd, te voorkomen. Dit is de... Lees verder...
Dikke kinderen eten meer door voedselreclames
Dikke kinderen eten meer als zij voedselreclame op televisie hebben gezien. Dit effect is des te sterker hoe dikker het kind is. Bij vetzuchtige kinderen is er sprake van meer dan een... Lees verder...
Kaneel tegen bloedsuikergehalte
Een beetje kaneel in je zoete toetje helpt de stijging van het bloedsuikergehalte te temperen. Dat blijkt uit onderzoek door het universitair ziekenhuis van Malmö (Zweden). Veertien... Lees verder...
Vetter voedsel beter voor peuters
Gezond en vetarm eten is de laatste jaren steeds populairder geworden, vooral bij jonge mensen en gezinnen. Voor volwassenen is dat ook zeker een goede zaak, maar voor peuters en kleine... Lees verder...
Voedingssupplementen verbeteren etalagebenen
Suppletie van omega 3-vetzuren, oliezuur en vitamines al of niet in combinatie met de veelgebruikte cholesterolverlagende stof simvastatine heeft een gunstige werking bij claudiactio... Lees verder...
Vrouwen eten groente, mannen vlees
In Amerika blijken voornamelijk vrouwen fruit en groente te eten. Terwijl de mannen liever hun tanden in een stuk vlees zetten. Dit werd bevestigd met een groot telefonisch onderzoek door... Lees verder...
Verband alcohol, aanleg en opvoeding
Er bestaat een verband tussen enerzijds alcoholgebruik en anderzijds genetische aanleg en opvoeding. Dat zegt gedragsonderzoekster C. van der Zwaluw van de Radboud Universiteit. Kinderen... Lees verder...
 
Net binnen gekomen
Overbelasting zorg door huidkanker
Het aantal behandelingen van huidkanker stijgt zo snel, dat het onmogelijk is om met de huidige middelen goede zorg te kunnen blijven bieden. Dat blijkt uit... Lees verder...
Nano-lifters vallen kankercellen aan
Onderzoekers hebben een nanodeeltje ontwikkeld dat voor het eerst een medicijn rechtstreeks in een kankercelkern kan brengen. Dit biedt nieuwe... Lees verder...
Hypnose helpt bij prikkelbare darm
Hypnose kan een effectieve behandeling zijn bij het prikkelbare darmsyndroom (PDS). Het verlicht bij 40 procent van de patiënten de klachten, zo blijkt uit... Lees verder...
Lange vrouw hogere kans op eierstokkanker
Lange vrouwen lopen een groter risico op eierstokkanker. Dat blijkt uit een recente studie. Voor het onderzoek analyseerden wetenschappers van de Universiteit... Lees verder...
Scharreleieren even gezond als biologische
Voor je gezondheid maakt het niet uit welke eieren je koopt. Een biologisch of vrije-uitloopei verschilt in samenstelling niet bijzonder van een gewoon... Lees verder...
'Stof in aardbeien verlaagt kans Parkinson bij mannen'
Aardbeien, zwarte bessen, blauwe bessen en bramen kunnen bescherming bieden tegen Parkinson. Dat stellen althans onderzoekers van de Harvard School of Public... Lees verder...
'Je supermarkt bepaalt je gewicht'
De supermarkt die je bezoekt om je boodschappen te doen, is van invloed op je gewicht. Dat suggereert nieuw Frans onderzoek. Uit het onderzoek, gepubliceerd in... Lees verder...


Laatste update: 21 mei 2012  © Copyright TotalCoach 2005 - 2012 | Disclaimer

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal

Bewegen

Voeding

Psyche

Afslanken

Zwangerschap

Overig

Lezershoek

Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek