TotalCoach
U bevindt zich hier:
Home > Voeding > Laatste voedingsnieuws > Verse amandelen helpen tegen diabetes
maandag, 21 mei 2012
 

   
Verse amandelen helpen tegen diabetes
zondag, 23 januari 2011 12:52

Verse amandelen bieden een zekere mate van bescherming tegen diabetes type 2 en hart- en vaatziekten. Dat schrijven Amerikaanse onderzoekers in het Journal of the American College of Nutrition.

Amandelen hebben een positieve uitwerking op de insulinegevoeligheid en verlagen het gehalte slechte cholesterol, zeggen de wetenschappers. Dat bleek uit onderzoek bij 65-plussers met prediabetes, een voorstadium van diabetes type 2. De bloedsuikerwaarden zijn dan wel verhoogd, maar niet zodanig dat er al sprake is van diabetes.

De wetenschappers zijn verheugd dat met zoiets eenvoudigs als het regelmatig eten van verse amandelen diabetes type 2 en hart- en vaatziekten kunnen worden tegengegaan. Ook veel groente en fruit eten, voldoende water drinken en bewegen helpen tegen deze aandoeningen.

Bron: Consumed.nl

Zoektermen: Amandelen  Diabetes  Insuline  Cholesterol  

Deel dit bericht:
Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Stumbleupon Digg Technorati blogger google Yahoo
Aantal keren gelezen: 165
Reacties (0)Add Comment

Reageer op dit artikel:

busy
 
 
Gerelateerd aan dit artikel
Onoplosbare vezels goed tegen insulinegevoeligheid
Een toename van onoplosbare vezels in de voeding verbetert significant de insulinegevoeligheid. Dit concluderen Duitse onderzoekers na een klein onderzoek onder zeventien vrouwen met... Lees verder...
Ondervoeding door junkfood
Junkfood verhoogt niet alleen de kans op diabetes en overgewicht maar kan ook ondervoeding veroorzaken. Het klinkt misschien vreemd, maar de snelle hap bevat zo weinig noodzakelijke... Lees verder...
Cholesterolinname bepaalt cholesterolspiegel niet
In Nederland stelt het Voedingscentrum dat het cholesterol in voedingsmiddelen, zoals in eieren, orgaanvlees, paling en garnalen, een klein effect op het cholesterolgehalte in het bloed.... Lees verder...
Voedingsadvies op basis van genetisch profiel
We zijn allemaal verschillend, maar krijgen allemaal hetzelfde voedingsadvies als het gaat om gezond eten: niet te veel verzadigd vet en voldoende vis, groenten en fruit. Dat kan anders,... Lees verder...
Hoog gebruik cholesterolverlagers
Een vijfde van de volwassenen gebruikt momenteel cholesterolverlagende middelen. Dat is maar liefst twintig keer zo veel als 12 jaar terug, volgens het magazine Bodytalk. De meest... Lees verder...
Visolie net zo goed als cholesterolverlager
Volgens Italiaans onderzoek hebben mensen met chronisch hartfalen net zo veel baat bij het slikken van goedkope capsules visolie als bij het gebruik van cholesterolverlagers. Ruim... Lees verder...
Gezonde leefstijl vertraagt wellicht ontwikkeling dementie
Dementie als gevolg van de ziekte van Alzheimer en vasculaire dementie zijn nog steeds niet te behandelen. Onderzoek naar de complexe oorzaken van dementie vordert langzaam. Een ongezonde... Lees verder...
 
Net binnen gekomen
Overbelasting zorg door huidkanker
Het aantal behandelingen van huidkanker stijgt zo snel, dat het onmogelijk is om met de huidige middelen goede zorg te kunnen blijven bieden. Dat blijkt uit... Lees verder...
Nano-lifters vallen kankercellen aan
Onderzoekers hebben een nanodeeltje ontwikkeld dat voor het eerst een medicijn rechtstreeks in een kankercelkern kan brengen. Dit biedt nieuwe... Lees verder...
Hypnose helpt bij prikkelbare darm
Hypnose kan een effectieve behandeling zijn bij het prikkelbare darmsyndroom (PDS). Het verlicht bij 40 procent van de patiënten de klachten, zo blijkt uit... Lees verder...
Lange vrouw hogere kans op eierstokkanker
Lange vrouwen lopen een groter risico op eierstokkanker. Dat blijkt uit een recente studie. Voor het onderzoek analyseerden wetenschappers van de Universiteit... Lees verder...
Scharreleieren even gezond als biologische
Voor je gezondheid maakt het niet uit welke eieren je koopt. Een biologisch of vrije-uitloopei verschilt in samenstelling niet bijzonder van een gewoon... Lees verder...
'Stof in aardbeien verlaagt kans Parkinson bij mannen'
Aardbeien, zwarte bessen, blauwe bessen en bramen kunnen bescherming bieden tegen Parkinson. Dat stellen althans onderzoekers van de Harvard School of Public... Lees verder...
'Je supermarkt bepaalt je gewicht'
De supermarkt die je bezoekt om je boodschappen te doen, is van invloed op je gewicht. Dat suggereert nieuw Frans onderzoek. Uit het onderzoek, gepubliceerd in... Lees verder...


Laatste update: 21 mei 2012  © Copyright TotalCoach 2005 - 2012 | Disclaimer

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal

Bewegen

Voeding

Psyche

Afslanken

Zwangerschap

Overig

Lezershoek

Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek