TotalCoach
U bevindt zich hier:
Home > Voeding > Laatste voedingsnieuws > Supplementen voor alle Amerikaanse kinderen
maandag, 21 mei 2012
 

   
Supplementen voor alle Amerikaanse kinderen
vrijdag, 29 juni 2007 10:25

In de Verenigde Staten is door de invloedrijke National Foundation of Women Legislators (NFWL) een resolutie aangenomen om de gezondheid en het leervermogen van risicokinderen te bevorderen door een dagelijkse suppletie met multivitaminen en essentiële vetzuren.

Juist voor kinderen, bij wie het risico van ondervoeding groot is, is een adequate voeding met dagelijks voldoende vitaminen, mineralen en calorieën noodzakelijk.

Er is inmiddels veel bewijsmateriaal beschikbaar over een oorzakelijk verband tussen deficiënties van vitaminen en mineralen in relatie tot depressie, gedragstoornis en verhoogd agressief gedrag. Ook is aangetoond dat suppletie met een multivitamine de prestaties en het leervermogen verbetert. Steeds meer wetenschappelijke onderzoek laat bovendien de voordelen van suppletie met essentiële vetzuren voor kinderen met ADHD, autisme en depressie zien.

Hoewel er ook nu al initiatieven bestaan om gratis multivitaminen en essentiële vetzuren aan kinderen te verstrekken, worden er in de resolutie aanbevelingen gedaan om dit voor álle kinderen mogelijk te maken. Samenwerking met de Amerikaanse gezondheidsorganisatie, Vitamin Relief USA, wordt aanbevolen zodat alle kinderen ongeacht hun sociaaleconomische status kunnen profiteren van een betere gezondheid, een beter leervermogen, meer productiviteit, en een betere kwaliteit van leven.

Bron: Ortho-Institute

Zoektermen: Vitaminen  Supplementen  ADHD  Autisme  

Deel dit bericht:
Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Stumbleupon Digg Technorati blogger google Yahoo
Aantal keren gelezen: 557
Reacties (0)Add Comment

Reageer op dit artikel:

busy
 
 
Gerelateerd aan dit artikel
Omega vetzuren hebben positief effect op ADHD
Resultaten van nieuw klinisch onderzoek laten zien dat omega-3 & -6 vetzuren (Eye Q) aanmerkelijke verbeteringen geven bij ADHD. Donderdag 8 november zijn de eerste resultaten van een... Lees verder...
Gezonder met meer voedingssupplementen
Onderzoek in de VS wijst uit dat het slikken van voedingssupplementen de gezondheid bevordert. Aan de studie namen 278 personen deel die gedurende lange tijd veel voedingssupplementen naast... Lees verder...
Vet niet uit kindermenu schrappen
Overgewicht bij kinderen komt steeds meer voor, maar het schrappen van vet uit het menu is niet verstandig. Vooral plantaardige vetten, zoals olijf- en zonnebloemolie bevatten essentiële... Lees verder...
Dieet voor kinderen met ADHD
Een strikt, persoonlijk dieet moet kinderen met ADHD helpen. Daarover schrijven Trouw, nrc.next en de Volkskrant vrijdag. Het gaat om een onderzoek van het ADHD Research Centrum en UMC... Lees verder...
Minder vitaminen in groenten
De aanwezigheid van vitaminen en mineralen in groeten als andijvie, bloemkool en wortelen is de afgelopen twintig jaar flink teruggelopen, meldt De Telegraaf.   Oorzaak daarvan zijn de... Lees verder...
Voeding vaak oorzaak ADHD
Het Centrum voor Gedrag, ADHD en Voeding in Eindhoven onderzoekt het verband tussen voedingsmiddelen en gedragsstoornissen waaronder ADHD. Bij meer dan 60 procent van de tweehonderd... Lees verder...
Gebrek aan vitamines versnelt verouderingsproces
Een chronisch gebrek aan vitamines en andere ‘microvoedingswaren’ kan verantwoordelijk zijn voor een versneld verouderingsproces en een aantal ernstige ziektes waarmee de hedendaagse... Lees verder...
 
Net binnen gekomen
Overbelasting zorg door huidkanker
Het aantal behandelingen van huidkanker stijgt zo snel, dat het onmogelijk is om met de huidige middelen goede zorg te kunnen blijven bieden. Dat blijkt uit... Lees verder...
Nano-lifters vallen kankercellen aan
Onderzoekers hebben een nanodeeltje ontwikkeld dat voor het eerst een medicijn rechtstreeks in een kankercelkern kan brengen. Dit biedt nieuwe... Lees verder...
Hypnose helpt bij prikkelbare darm
Hypnose kan een effectieve behandeling zijn bij het prikkelbare darmsyndroom (PDS). Het verlicht bij 40 procent van de patiënten de klachten, zo blijkt uit... Lees verder...
Lange vrouw hogere kans op eierstokkanker
Lange vrouwen lopen een groter risico op eierstokkanker. Dat blijkt uit een recente studie. Voor het onderzoek analyseerden wetenschappers van de Universiteit... Lees verder...
Scharreleieren even gezond als biologische
Voor je gezondheid maakt het niet uit welke eieren je koopt. Een biologisch of vrije-uitloopei verschilt in samenstelling niet bijzonder van een gewoon... Lees verder...
'Stof in aardbeien verlaagt kans Parkinson bij mannen'
Aardbeien, zwarte bessen, blauwe bessen en bramen kunnen bescherming bieden tegen Parkinson. Dat stellen althans onderzoekers van de Harvard School of Public... Lees verder...
'Je supermarkt bepaalt je gewicht'
De supermarkt die je bezoekt om je boodschappen te doen, is van invloed op je gewicht. Dat suggereert nieuw Frans onderzoek. Uit het onderzoek, gepubliceerd in... Lees verder...


Laatste update: 21 mei 2012  © Copyright TotalCoach 2005 - 2012 | Disclaimer

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal

Bewegen

Voeding

Psyche

Afslanken

Zwangerschap

Overig

Lezershoek

Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek