TotalCoach
U bevindt zich hier:
Home > Voeding > Laatste voedingsnieuws > Broccoli goed voor hart
maandag, 21 mei 2012
 

   
Broccoli goed voor hart
zondag, 24 februari 2008 11:07

Broccoli bevat tal van gezonde voedingsstoffen. Niet alleen biedt deze groente een zekere mate van bescherming tegen kanker, ook het hart vaart wel bij geregelde consumptie van broccoli.

Dat zeggen onderzoekers van de universiteit van Connecticut (VS). Volgens hen heeft de groente een gunstige invloed op de werking van de hartspier. Ratten die broccoli hadden gegeten bleken na zuurstofgebrek minder schade aan hun hartspier te hebben dan dieren die de groente niet hadden gekregen.

Broccoli bevat veel vezels en antioxidanten, maar ook bepaalde stoffen die zorgen voor aanmaak van een proteïne die het hart beschermt.

Bron: Consumed.nl

Zoektermen: Broccoli  Hart  Antioxidanten  Kanker  Hartspier  Vezels  

Deel dit bericht:
Email Drucken Favoriten Twitter Facebook Stumbleupon Digg Technorati blogger google Yahoo
Aantal keren gelezen: 606
Reacties (0)Add Comment

Reageer op dit artikel:

busy
 
 
Gerelateerd aan dit artikel
Biologische voeding echt gezonder
Biologisch verantwoorde voeding biedt daadwerkelijke gezondheidsvoordelen. Dat blijkt uit een groot Europees onderzoek. Biologisch verantwoord geteelde groente en fruit bevat tot veertig... Lees verder...
Verband vetzuren en prostaatkanker
Jamaica kent de hoogste incidentie van prostaatkanker in de wereld. Daarnaast is het bekend dat de Jamaicaanse voeding rijk is aan het omega 6-vetzuur linolzuur.   Uit onderzoek met 148... Lees verder...
Walnoten zijn gezondste noten
Walnoten blijken niet alleen goed tegen stress en hoge bloeddruk, maar ook verlagen ze de kans op hart- en vaatziekten. Dat blijkt uit nieuw Amerikaans onderzoek. In walnoten zitten... Lees verder...
Vitamine B6 beschermt tegen colorectale kanker
Een hoge inname van vitamine B6 met de voeding verlaagt het risico van colorectale kanker bij mannen. Ook beschermde deze vitamine mannen die alcohol dronken tegen deze ziekte. Dit bleek... Lees verder...
Olijfolie rijk aan fenolen beschermt tegen DNA-schade
De dagelijkse consumptie van olijfolie van de eerste persing (‘extra vierge’) die rijk is aan fenolische antioxidanten blijkt DNA-schade als gevolg van vrije radicalen te helpen... Lees verder...
Voeding en het risico van rectaalkanker
Onderzoek geeft aan dat het risico van rectaalkanker wordt beïnvloed door verschillende voedingsfactoren. Deze voedingsfactoren blijken daarnaast voor mannen en vrouwen verschillend te... Lees verder...
Kies rode grapefruit voor het hart
Elke dag een rode grapefruit eten, is mogelijk gezond voor hartpatiënten. Een groep van 57 patiënten die kort tevoren een bypassoperatie hadden ondergaan en te hoge bloedvetwaarden... Lees verder...
 
Net binnen gekomen
Overbelasting zorg door huidkanker
Het aantal behandelingen van huidkanker stijgt zo snel, dat het onmogelijk is om met de huidige middelen goede zorg te kunnen blijven bieden. Dat blijkt uit... Lees verder...
Nano-lifters vallen kankercellen aan
Onderzoekers hebben een nanodeeltje ontwikkeld dat voor het eerst een medicijn rechtstreeks in een kankercelkern kan brengen. Dit biedt nieuwe... Lees verder...
Hypnose helpt bij prikkelbare darm
Hypnose kan een effectieve behandeling zijn bij het prikkelbare darmsyndroom (PDS). Het verlicht bij 40 procent van de patiënten de klachten, zo blijkt uit... Lees verder...
Lange vrouw hogere kans op eierstokkanker
Lange vrouwen lopen een groter risico op eierstokkanker. Dat blijkt uit een recente studie. Voor het onderzoek analyseerden wetenschappers van de Universiteit... Lees verder...
Scharreleieren even gezond als biologische
Voor je gezondheid maakt het niet uit welke eieren je koopt. Een biologisch of vrije-uitloopei verschilt in samenstelling niet bijzonder van een gewoon... Lees verder...
'Stof in aardbeien verlaagt kans Parkinson bij mannen'
Aardbeien, zwarte bessen, blauwe bessen en bramen kunnen bescherming bieden tegen Parkinson. Dat stellen althans onderzoekers van de Harvard School of Public... Lees verder...
'Je supermarkt bepaalt je gewicht'
De supermarkt die je bezoekt om je boodschappen te doen, is van invloed op je gewicht. Dat suggereert nieuw Frans onderzoek. Uit het onderzoek, gepubliceerd in... Lees verder...


Laatste update: 21 mei 2012  © Copyright TotalCoach 2005 - 2012 | Disclaimer

Choose your language
Zoeken op
Laatste nieuws
Totaal

Bewegen

Voeding

Psyche

Afslanken

Zwangerschap

Overig

Lezershoek

Meestgelezen nieuws
Totaal
Bewegen
Voeding
Psyche
Afslanken
Zwangerschap
Overig
Lezershoek