Borstvoeding biedt een brede bescherming tegen borstkanker, volgens de universiteit van Zuid-Californië. Eerdere onderzoeken wezen al uit dat het krijgen van kinderen voor het 25ste levensjaar, bescherming biedt tegen verschillende vormen van borstkanker.
Een belangrijke uitkomst van dit nieuwe onderzoek is dat borstvoeding de hogere kans op borstkanker bij het op latere leeftijd krijgen van kinderen weer lijkt te verminderen. Borstvoeding heeft een beschermend effect, ongeacht de leeftijd waarop een vrouw moeder wordt.
Alcohol tegen hartfalen Opnieuw is een studie gepubliceerd waaruit bleek dat alcohol met mate goed is voor het hart. Dit keer ging het om de kracht waarmee de hartspier het bloed kan rondpompen. De gegevens waren... Lees verder...
Helft vrouwen geeft borstvoeding buitenshuis Iets minder dan de helft van de jonge moeders wil of kan geen borstvoeding in het openbaar geven. Dat blijkt uit een enquête onder 620 vrouwen die het Voedingscentrum heeft gehouden.... Lees verder...
Onderzoek naar minder bewegen Onderzoekers concludeerden dat mensen minder bewegen naarmate ze ouder worden en dat deze afname al zichtbaar wordt vanaf het 21e jaar. Op een leeftijd van 36 – 37 jaar wordt bij ongeveer... Lees verder...
Meer diabetesrisico door depressie Een depressie vergroot het risico op diabetes type 2 (suikerziekte) aanzienlijk. Dat geldt vooral voor senioren die langdurig neerslachtig zijn, zo maken Amerikaanse wetenschappers bekend.... Lees verder...
EPA tegen dikkedarmkanker? Suppletie met het omega 3-vetzuur EPA zorgt voor een toename van dit vetzuur in het darmslijmvlies wat mogelijk het ontstaan van adenomen in de dikke darm helpt voorkomen. Dieronderzoek... Lees verder...
Aankomen reden niet stoppen met roken Vijf van de tien vrouwen stoppen niet met roken uit angst om in gewicht aan te komen. Vrouwen stoppen niet alleen met roken omdat ze bang zijn aan te komen, 44% denkt zelfs dat roken juist... Lees verder...
Voorkomt soja borstkanker? Vrouwen die elke dag een portie soja gebruiken, hebben 18 % minder kans op het ontwikkelen van borstkanker. Dit blijkt uit een onderzoek onder ruim 35.000 Chinese vrouwen. Deze studie maakt... Lees verder...
Alcohol tegen hartfalen Opnieuw is een studie gepubliceerd waaruit bleek dat alcohol met mate goed is voor het hart. Dit keer ging het om de kracht waarmee de hartspier het bloed kan rondpompen. De gegevens waren... Lees verder...
Ondervoeding door junkfood Junkfood verhoogt niet alleen de kans op diabetes en overgewicht maar kan ook ondervoeding veroorzaken. Het klinkt misschien vreemd, maar de snelle hap bevat zo weinig noodzakelijke... Lees verder...
Levertraan voor zogende moeder Vrouwen die hun kind de borst geven kunnen het gehalte aan gunstige visvetzuren in de borstvoeding verhogen door de inname van levertraan. Er werd een onderzoek opgezet met 77 moeders die... Lees verder...
Voorkeur zoete voedingsmiddelen deels genetisch Mensen met een specifieke genetische variant van het glucosetransporter type 2 (GLUT2)-gen eten dagelijks consequent meer suikerhoudende voedingsmiddelen dan mensen die deze variant niet... Lees verder...
Voeding en het risico van rectaalkanker Onderzoek geeft aan dat het risico van rectaalkanker wordt beïnvloed door verschillende voedingsfactoren. Deze voedingsfactoren blijken daarnaast voor mannen en vrouwen verschillend te... Lees verder...
Ginseng verhoogt mogelijk overleving borstkanker Vrouwen die ginseng gebuiken hebben een grotere kans om borstkanker te overleven en hebben een betere kwaliteit van leven. Deze conclusie trekken onderzoekers uit de Shanghai Breast Cancer... Lees verder...
Net binnen gekomen
Overbelasting zorg door huidkanker Het aantal behandelingen van huidkanker stijgt zo snel, dat het onmogelijk is om met de huidige middelen goede zorg te kunnen blijven bieden. Dat blijkt uit... Lees verder...
Hypnose helpt bij prikkelbare darm Hypnose kan een effectieve behandeling zijn bij het prikkelbare darmsyndroom (PDS). Het verlicht bij 40 procent van de patiënten de klachten, zo blijkt uit... Lees verder...
'Je supermarkt bepaalt je gewicht' De supermarkt die je bezoekt om je boodschappen te doen, is van invloed op je gewicht. Dat suggereert nieuw Frans onderzoek. Uit het onderzoek, gepubliceerd in... Lees verder...