|
Publicaties over afslanken
|
|
dinsdag, 12 april 2011 11:06 |
|
Uit eerder onderzoek bleek al dat het eten van blauwe bessen, rijk aan polyfenolen, ziektes als diabetes type 2 en hartaandoeningen kunnen voorkomen. Polyfenolen zitten ook in popcorn, thee, bier, wijn, olijfolie, chocolade, walnoten, pinda's en andere vruchten en groenten.
|
|
|
Publicaties over Voeding
|
|
maandag, 11 april 2011 08:26 |
|
Voor alcoholgerelateerde kankersoorten geldt zelfs dat een op de drie en een op de twintig wordt veroorzaakt door overmatig alcoholgebruik. Dit blijkt uit onderzoek in ondere andere Frankrijk, Italië, Spanje, Groot Brittannië, Duitsland en Nederland.
|
|
Overige artikelen
|
|
donderdag, 07 april 2011 08:26 |
|
Een onderzoeksteam van de North Carolina State University onderzocht ruim tweehonderd schedels van de zestiende tot de twintigste eeuw. In de loop van de tijd zijn de schedels van zowel mannen als vrouwen veranderd, de veranderingen in de vrouwenschedel zijn echter veel meer uitgesproken.
|
|
|
Publicaties over Psyche
|
|
maandag, 11 april 2011 08:21 |
|
Dat drugs op de lange termijn schade kunnen berokkenen aan lichaam en geest, was al langer bekend. Een studie van Nederlandse wetenschappers verbonden aan het AMC en VUMC toont nu ook aan hoe het gebruik van xtc van invloed is op de hippocampus (het hersengebied dat verantwoordelijk is voor het langetermijngeheugen).
|
|
Publicaties over Bewegen
|
|
donderdag, 07 april 2011 08:23 |
|
Volgens de onderzoekers is kort intensief sporten beter voor je hart dan duurtraining. Voor het onderzoek werd een groep van 57 schoolkinderen in twee groepen gesplitst. Beide groepen moesten zeven weken lang drie keer per week sporten.
|
|
|